1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Program si programari

Sucul de portocale contracareaza efectul nociv al grasimilor din alimentatie

Scris de medicpentrutine.ro

PDF Imprimare Email

Consumul de alimente bogate in flavonoizi in paralel cu cel de alimente cu continut crescut de grasimi sau alimente de tip fast-food neutralizeaza stresul inflamator si oxidativ generat de mancarea "nesanatoasa" si ajuta la prevenirea deteriorarii vaselor sangvine, conform unui nou studiu efectuat de specialisti in endocrinologie de la Universitatea din Buffalo.
Cercetatorii afirma ca sucul natural de portocale, care se numara printre alimentele bogate in flavonoizi, are un rol preventiv semnificativ datorat cantitatii de naringenina si hesperidina , antioxidanti ce se regasesc in cantitati mari in compozitia portocalei.
La studiu au participat trei grupuri a cate 10 voluntari, femei si barbati normoponderali cu varste cuprinse intre 20 si 40 de ani, carora li s-a cerut sa consume un mic dejun constand in oua, carnati si negrese, alimente al caror continut nutritional cumulat a rezultat in 81 grame carbohidrati, 51 grame grasimi si 32 grame proteine.
Alaturi de alimentele mai sus mentionate, celor trei grupuri li s-a solicitat sa consume trei bauturi diferite, dar in cantitati egale, respectiv suc de portocale natural, o bautura cu glucoza si apa. Participantilor li s-au prelevat probe de sange inainte de masa si la 1, 3 si respectiv 5 ore dupa ce au terminat de mancat micul-dejun.
Analiza probelor prelevate dupa masa a aratat o crestere de 62 de procente a radicalilor liberi in cazul grupului care a baut apa, de 63 de procente la grupul care a consumat bautura cu glucoza si cu 47 de procente in cazul grupului caruia i s-a solicitat sa bea suc de portocale.
Sucul de portocale a contribuit si la limitarea genei SOC S 3, gena implicata in deficienta de leptina si care poate contribui la dezvoltarea a doua tipuri de diabet.

Citeste continuarea articolului pe MedicpentruTine.ro.

Recomandare: topdeals.ro.